این قانونی جهانی است

قدرشناسی به سان قانونی جهانی عمل می‌کند که تمامیِ زندگیِ شما را دربرمی‌گیرد. براساس قانون جذب، که تمام انرژی و نیروی موجود در جهان پیرامون ما را از شکل‌گیریِ اتم‌ها تا حرکت گیاهان، را دربردارد، "هر چیزی،‌ مشابه خود را جذب می‌کند."

این بدان علت است که سلول‌های هر موجود زنده‌ای توسط قانون جاذبه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که این روند درباره‌ی اشیا نیز صادق است. در زندگیِ شما قانون برتفکر و احساسات‌تان حکومت می‌کند. چراکه آنها نیز انرژی هستند، پس هرآن‌چه را که می‌اندیشید یا هرچه را که احساس می‌کنید به سوی خود جذب می‌کنید. اگر می‌اندیشید «کارم را دوست ندارم»، «پول کافی به دست نیاورده‌ام»، «نمی‌توانم شریک ایده‌آلم را بیابم»، «نمی‌توانم قبض‌هایم را پرداخت کنم»، «او قدرمرا نمی‌داند»، «بچه‌ام مشکل‌آفرین است»، «با والدین‌ام راحت نیستم»، «همسرم افتضاحه»، «ازدواج من به مشکل برخورده»، بیشتر آنها را به سمت خود جذب می‌کنید، ولی اگر بیشتر به چیزهایی بیندیشید که از آنها راضی و سپاسگزارید، مانند «کارم را دوست دارم»، «خانواده‌ام از من بسیار حمایت می‌کنند»، «من بهترین تعطیلات را داشتم»، «من امروز احساس فوق‌العاده‌ای داشتم» یا «تعطیلات بسیار زیبایی را در پیک نیک در کنار پسرم گذراندم»، شما مخلصانه و صادقانه قدرشناسی را احساس خواهید کرد، قانون جذب به شما می‌گوید که بیشتر از پیش مسائل و فرصت‌ها را به دست خواهید آورد. همانگونه که آهن به سوی آهنربا کشیده می‌شود، قدرشناسیِ شما نیز همچون آهن‌ربا عمل می‌کند. هرچه بیشتر قدرشناس باشید، فراوانی و موهبت‌های بیشتری را به سوی خود جذب خواهید کرد. این یک قانون جهانی است!

شما گفتارهایی این چنینی را شنیده‌اید: «هرچه بکاری همان را برداشت می‌کنی»، «از هر دستی بدهی، با همان دست پس می‌گیری». تمامیِ این گفتارها نشانگر یک قانون است، همچنین بر قانونی جهانی مُهر تأیید می‌زند که دانشمند فرزانه اسحاق نیوتن، کشف کرد و به جهانیان نمایاند.

اکتشافات علمیِ نیوتن شامل قانون اساسیِ حرکت در جهان است، که یکی از آنها می‌گوید:

«هرکنش، واکنشی برابر و در خلاف جهت خود را دریافت می‌کند»

هنگامی که قانون قدرشناسی را با قانون نیوتن درهم می‌آمیزید، هر کنش شکرگزاری سبب دریافت واکنش متقابل می‌شود و آنچه که شما دریافت می‌کنید، همواره برابر با آن قدردانی‌تان است که به جا آورده‌اید. به این معنی که عمل سپاسگزاری باعث دریافت واکنش سپاسگزارانه خواهد بود. این سپاسگزاری هرچه صادقانه و مخلصانه‌تر باشد (به بیان دیگر هرچه بیشتر سپاسگزار باشید) بیشتر دریافت خواهید کرد.