رؤیاهای شما چه هستند؟

بسیاری از این تمرین‌ها آن‌گونه طراحی شده‌اند تا شما را به رؤیاهاتان برسانند. بنابراین باید بفهمید که به راستی چه چیزی را می‌خواهید. با یک کامپیوتر و یا یک قلم و کاغذ بنشینید و آنچه را که در هر زمینه از زندگی‌تان می‌خواهید لیست کنید. به جزئیات آنچه که می‌خواهید باشید یا در زندگی‌تان، روابط‌تان و اقتصادتان و درباره‌ی سلامت‌تان انجام می‌دهید، توجه کنید. جزئیات را هرقدر که تمایل دارید بررسی کنید، ولی دقت داشته باشید که باید‌آنچه را که می‌خواهید در لیست بنویسید نه اینکه از چه راهی می‌خواهید به انجام کارها بپردازید. چگونگیِ رسیدن به خواسته‌ها با به کارگیری نیروی قدرشناسی برای‌تان مشخص می‌شود...

اگر کار بهتری می‌خواهید یا مایل‌اید آن چیزی را داشته باشیدکه در رویاهاتان به آن می‌اندیشید، آنگه توجه خود را به هر آنچه که می‌خواهید آن کار باشد معطوف دارید. به چیزهایی توجه کنید که برای شما مهم است. مانند اینکه نوع کار چه باشد و یا می‌خواهید احساس‌تان در کار چه باشد، شرکتی که مایل‌اید برایش کار کنید، افرادی که می‌خواهید با ایشان همکار شوید، ساعت‌های دلخواه کارکردن‌تان، می‌خواهید محل کارتان کجا باشد و چه حقوقی می‌خواهید دریافت کنید. به آنچه در زندگی‌تان می‌خواهید به صورت بسیارواضح و شفاف بپردازید و جزئیات را بنویسید.

اگر شما پول می‌خواهید تا صرف تحصیل فرزندان‌تان کنید، جزئیات تحصیلات آنها را بنویسید که شامل آن چیزهایی است که دوست دارید به چه مدرسه‌ای بروند یا هزینه‌ی تحصیل‌شان، کتاب‌شان، خوراک‌شان، لباس‌شان و رفت و آمد‌شان چه قدر باشد، به هر حال باید بدانید چه قدر پول نیاز دارید. اگر می‌خواهید مسافرت کنید باید جزئیات مربوط به کشورهای مقصدتان را بنویسید، مدت سفر قصد دیدن از چه مکان‌هایی را دارید، مایل‌اید محل اقامت‌تان کجا باشد، و یا اینکه با چه وسیله‌ای می‌خواهید به سفر بروید.

اگر یک شریک مناسب می‌خواهید باید جزئیات و ویژگی‌های موردنظرتان را در آن فرد بنویسید. اگر خواهان بهبود روابط هستید باید روابطی را که می‌خواهید بهبود یابند و چگونگیِ ارتقاشان را بنویسید. اگر می‌خواهید سلامتیِ بیشتری داشته باشید یا شرایط جسمانیِ شما بهتر شود، آن‌گاه می‌باید درباره‌ی راه‌های ارتقاء سلامت و شرایط جسمانی‌تان بنویسید. اگر یک خانه‌ی رویایی می‌خواهید، آن‌گاه جزئیات آن خانه را اتاق به اتاق خلاصه کنید و بنویسید. اگر لوازم ویژه‌ای را برای خانه‌تان درنظر دارید مثل ماشین، لباس، لوازم منزل آنها را لیست کنید. اگر می‌خواهید به چیزی دست یابید، مثل موفقیت در امتحان، به‌دست آوردن درجه‌ی علمی، به ثمر رساندن گل در یک ورزش، رسیدن به موفقیت به عنوان یک آهنگ‌ساز موفق، پزشک،‌ نویسنده، بازیگر، دانشمند، یا یک تاجر موفق یا هر چیز دیگری را که درنظر دارید به دست آورید، آن را بنویسید و به قدر کفایت در ارتباط با آن شرح دهید.

به تأکید توصیه می‌کنم که حتماً برای ثبت آرزوهاتان در زندگی وقتی را اختصاص دهید. چیزهای بزرگ، چیزهای کوچک، یا اینکه چه چیزی را امروز یا در این ماه یا در این سال می‌خواهید، هرچه را درنظر دارید در لیست خود بگنجانید و وقتی هرکدام را به دست آوردید آن را از لیست خط بزنید، یک روش ساده تقسیم لیست به زیرشاخه‌های زیر است:

– سلامت و جسم
– کار و شغل
– پول
– روابط
– آرزوهای شخصی
– لوازم مادی

و بعد چیزهایی را که می‌خواهید به زیر شاخه‌ها بیفزایید.

بعد از مشخص کردن خواسته‌هاتان، باید راه و روشی را مشخص کنید که مایل‌اید نیروی قدرشناسی در زندگی‌تان تغییر پدید آورد. بنابراین حالا شما برای آغاز ماجراجوییِ بسیار مهیج و جذاب خود آماده هستید.

از فصل دوم تمرینات 28 روزه شرح داده خواهد شد.