یک کتاب کارآمد


همانطور که قدرشناسیِ خود را ابراز می‌داریم، باید توجه کنیم که بزرگترین قدرشناسی آن نیست که کلمات را بر زبان بیاوریم، بلکه بهتر است که با قدرشناسی زندگی کنیم.

جان کندی


در این کتاب، ‌۲۸ تمرین وجود دارد که به گونه‌ای ویژه طراحی شده است تا به شما بیاموزد که چگونه نیروی قدرشناسی را به کار بگیرید و سلامت، پول و شغل و روابط خود را بهبود بخشید و کاری کنید تا کوچک‌ترین خواسته‌ها و بزرگ‌ترین آرزوهاتان به حقیقت بپیوندد. شما همچنین خواهید آموخت که چگونه مشکلات خود را حل کنید و هرگونه موقعیت منفی را تغییر دهید.

وقتی این دانش تغییر زندگی را می‌خوانید، شیفته‌ی آن خواهید شد و اما این دانش بدون تمرین کردن آنچه که می‌آموزید، از میان انگشتان‌تان لیز خواهد خورد و فرصتی که برای تغییر زندگی به دست آورده‌اید به راحتی از دست می‌رود. برای آنکه این اتفاق رُخ ندهد، باید در مدت ۲۸ روز قدرشناسی را تمرین کنید، تا بدین ترتیب دانش را تا ژرفای سلول‌ها و ضمیر ناخودآگاه خود ببرید. تنها در این صورت است که زندگیِ شما به شکلی اساسی تغییر خواهد کرد. این تمرین‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که طیِ ۲۸ روز پیاپی اجرا شوند. این روند به شما اجازه می‌دهد که قدرشناسی را به روش زندگی‌تان تبدیل کنید. تمرین قدرشناسی به صورت متمرکز در روزهای متمادی تضمین خواهد کردکه دیگرگونی در زندگیِ شما رخ خواهد داد و البته به سرعت !

هرکدام از این تمرینات انباشته‌ای از آموزش‌های ناپیدا در خود نهفته دارد که دانش شما را به شدت افزایش می‌دهد.در هر تمرین شما بیشتر و بیشتر خواهید آموخت که زندگی چگونه کار خواهد کرد. و داشتن آن زندگی که در رویا‌تان پرورانده‌اید چه قدر ساده است.
دوازده تمرین آغازین نیروی قدرشناسی برای همه‌ی آن چیزهایی است که اکنون دارید از آنها استفاده می‌کنید و در گذشته به شما اعطا شده است. چراکه تا شکرگزارِ داشته‌هاتان نباشید، نیروی قدرشناسی عمل نخواهد کرد و شما دریافتیِ بیشتری نخواهیدداشت. این دوازده تمرین اول، به سرعت نیروی قدرشناسی را برای‌تان به حرکت واخواهدداشت.

ده تمرین بعد قدرت شکرگزاری را درباره‌ی آرزوها و رویاهاتان و هر چیز دیگری که می‌خواهید به کار خواهد گرفت. در خلال این ده تمرین شما تواناییِ آن را خواهید یافت که به آرزوهاتان جامه‌ی عمل بپوشانید و خواهید دیدکه روند زندگی‌تان متحول می‌شود.

شش تمرین پایانی شما را به سطح جدیدی رهنمون می‌شود که به وسیله‌ی آن ذهن و تک تک سلول‌هاتان را از قدرشناسی پُر خواهید کرد. همچنین، خواهید آموخت که نیروی قدرشناسی را برای یاری رساندن به دیگران به کار بندید و مشکلات را حل کنید و هر موقعیت منفی را که در طول زندگی با آن برخورد می‌کنید، بهبود بخشید.
لازم نیست تا در این مدت برنامه‌های دیگرتان را لغو کنید، این برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که با برنامه‌ی هر روزتان همخوان شود. تفاوتی ندارد که در روزهای کاری‌تان باشد یا در تعطیلات پایان هفته‌ها، قدرشناسی قابل جابجایی است؛ شما می‌توانید آن را با خود به هرجا که می‌خواهید ببرید آنگاه هرجا که بروید عملکرد آن نمایان خواهد شد. اگر یک روز را از دست بدهید، رفته رفته روند حرکتی را که تاکنون به دست آورده‌اید از دست می‌دهید. برای آنکه مطمئن شوید که نیروی قدرشناسی را کاهش نمی‌دهید، اگر روزی را از دست دادید، سه روز به عقب برگردید و تمرینات را از آن موقع پی‌گیری کنید.

بعضی تمرین‌ها برای صبح طراحی شده و بقیه برای انجام در طول روز، بنابراین هر روز تمرین‌ها را در اول صبح بخوانید. لازم است که بعضی تمرینات از شب قبل مطالعه شود، زیرا از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید باید آنها را به کار بگیرید. در ادامه به شما می‌گویم که چه زمانی برای این کار مناسب‌تر است. شاید بخواهید که تمرین‌های روز بعد را هر شب پیش از خواب بخوانید، تا برای فردا روز آماده باشید.

اگر نمی‌خواهید این ۲۸ تمرین را پشت سر هم انجام دهید، می‌توانید ‌آنها را به صورت‌های دیگری نیز به اجرا درآورید. شما می‌توانید یک تمرین را برگزینید که می‌تواند یک موضوع مهم را در زندگی‌تان تغییر دهد یا بهبود بخشد و می‌توانید تمرین را سه روز متوالی یا هفت روز هفته انجام دهید. یا اینکه می‌توانید یک تمرین را برای یک هفته یا دو تمرین را برای یک هفته انجام دهید، تنها تفاوت آن است که تغییرات را دیرتر در زندگی‌تان مشاهده خواهید کرد.